VIHREÄN SIIRTYMÄN TEKNOLOGISET RATKAISUT EIVÄT RIITÄ – KULUTUSTA ON VÄHENNETTÄVÄ

Erilaiset materiaalivalinnat ovat kiinteä osa jokapäiväistä elämäämme ja valinnoillamme on merkitystä. Tapahtumassa ”Pintaa syvemmältä – kestävät materiaalivalinnat 4” keskitymme kulutusratkaisuihin. Jatkamme keskustelua siitä, mitä kuluttajan tulisi tietää tekstiilien, pakkausten ja muovien elinkaaresta. Missä kohdissa voi tehdä vaikuttavia valintoja? Entä mitä voi vaatia yrityksiltä, kun haluamme edistää kestävyyttä ja vihreää siirtymää?

Tapahtuman järjestävät Strategisen tutkimuksen neuvoston rahoittaman IMPRES-ohjelman hankkeet FINIX – Kestävät tekstiilisysteemit, BioColour – Väripaletti biopohjaisille väriaineille ja pigmenteille ja ValueBioMat – Kohti uusiutuvaa ja kiertävää muovia.

Tilaisuuden avaus, juontaja Sini Suomalainen, FINIX
Moderaattorina Katri Valkokari, VALUEBIOMAT
Tervetuloa. Asta Salmi, ohjelmajohtaja IMPRES

Tutkijapuheenvuorot?
Miten muoviteollisuuden ratkaisuilla voimme jarruttaa ilmastonmuutosta?
(ValueBioMat) Esko Hakanen ja Jan Holmström, Aalto-yliopisto
Olisiko vähemmän riittänyt? Kuluttajien ajatuksia pakkauksen elinkaaren varrelta
(BioColour) Lotta Ruippo, Helsingin yliopisto
Vaikuttavia vaatevalintoja: Kuluttamisen kehältä keinoja kestävyyteen